حسن مجتبی
 
بفرمایید دانلود
دانلود هر چیزی که بخواهی دنیای دانلود
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید این وبلاگ برای فارسی زبانان که گاهی سری به اینترنت میزنند هست . مهم نیست که همیشه میای یا الان اتفاقی اومدی و دیگه ام نمیای ، مهم اینه .خوشحالم که وبلاگ من اومدی من بچه ی .....هستم اگه نمی ترسی باید بگم که من خون آشامم ، البته نه از اون مدل تو فیلما ، عاشق خون دخترام . همه ی دوستای دخترم انگشت هاشون زخمه.تا بعدا
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 11 آذر 1390برچسب:مقاله ها چهارده معصوم ع, :: 13:7 ::  نويسنده : hidden

حسن مجتبی

.

مختصات: شرقی‌″۵۸ ′۳۶ °۳۹ شمالی‌″۰۲ ′۲۸ °۲۴ / °۳۹٫۶۱۶شرقی °۲۴٫۴۶۷۲شمالی / ۳۹٫۶۱۶;۲۴٫۴۶۷۲ (نقشه)

امام شیعه


حسن مجتبی

نقش

دومین امام شیعیان

نام

حسن مجتبی

کنیه

ابومحمّد

زادگاه

مدینه

مدفن

قبرستان بقیع، مدینه

لقب(ها)

المجتبی
سید الشباب اهل الجنه
الزکی
التقی
السید

السبط

پدر

علی

مادر

فاطمه زهرا

طول عمر

پیش از امامت ۳۷ سال
(
سال ۳ تا ۴۰ پس از هجرت)

دوران امامت ۱۰ سال
(
سال ۴۰ تا ۵۰ پس از هجرت)

علی · حسن · حسین
سجاد · محمد باقر · جعفر صادق
موسی کاظم · رضا · جواد
هادی · حسن عسکری · مهدی

حسن بن علی پسر علی امام نخست شیعیان و فاطمه دختر محمّد است. وی بیشتر با نام امام حسن مجتبی نزد شیعیان شناخته می‌شود. حسن ملقب به مجتبی از اهل بیت و نیز پنج تن آل عبا به شمار می‌آید. از دیگاه برخی از اهل سنت، او پنجمین و آخرین خلیفه از خلفای راشدین محسوب می‌شود.

حسن بن علی، در سال ۳ هجری متولد شد و پس از پدر به امامت (در دیدگاه شیعیان) و خلافت مشغول شد. ولی پس از مدت کوتاهی به صلح و واگذاری خلافت به معاویه بن ابوسفیان رضایت داد.سرانجام در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری درگذشت.

محتویات

 [نهفتن